5 порад автотуристам («Зелена карта»)

5 порад автотуристам

Для того щоб поїздка на авто за кордон пройшла без неприємних сюрпризів, врахуйте 5 порад від гендиректора МТСБУ Володимира Шевченка про те, як працює міжнародна система страхування відповідальності автовласника за кордоном «Зелена карта».

Порада №1. Підготовка – половина справи

Коли плануєте їхати за кордон на авто, подбайте не тільки про підготовку власних документів, неодмінно заздалегідь перевірте, чи зможете ви перетнути кордон. Одним з обов'язкових умов перетину кордону для автовласника є наявність чинного сертифіката «Зелена картка». Купити його краще в офісах страховиків-повних членів МТСБУ, що мають відповідну ліцензію, а не розраховувати на можливість оформлення договору безпосередньо на кордоні. Сьогодні право укладати такі договори мають 10 страховиків.

Важливо: поліс «Зелена карта» укладається в паперовому вигляді, електронної версії полісу поки не існує.

Порада №2. Краще переплатити, ніж отримати штраф

Існує дві категорії «Зеленої карти» в залежності від того, куди планує їхати автотурист. Одна категорія полісів діє на території таких країн як Росія, Білорусь, Молдова, Азербайджан (АБМР). Друга – на території всіх країн членів системи «Зелена карта» («Вся система»). Вартість цих типів полісів відрізняється. Наприклад, поліс в країни АБМР терміном на 15 діб буде коштувати 475 грн, тоді як поліс «Вся система» на такий же термін – 750 грн. Зверніть увагу, що вартість поліса залежить від курсу євро, тому в залежності від його зміни вартість страхового сертифіката може зменшуватися або зростати.

До того ж, при укладенні договору подбайте, щоб строк дії поліса на кілька днів перевищував тривалість запланованої поїздки. Справа в тому, що у випадку, якщо ви затримаєтеся за кордоном – продовжити дію полісу в режимі онлайн буде неможливо. А от якщо за кордоном виявлять факт відсутності страхового покриття, то оштрафують обов'язково. Причому, за законами країни, де виявлено правопорушення. Розміри штрафів значні — від 200-300 євро, і до 1,5 тис. євро. Не виключено навіть порушення кримінальної справи і взяття під варту.

Наприклад, в Польщі є таке поняття як «прихований контроль за дотриманням правил дорожнього руху». Поліція пересувається на цивільних транспортних засобах, без жодних позначень, і контролює, що відбувається на дорогах.

До нас звернувся громадянин, який повертався через Польщу додому. За 100 км від кордону його зупинила місцева транспортна поліція. Вона перевірила документи і виявила, що сертифікат «Зелена картка» сфальсифікований, тому, що насправді був виписаний на інший транспортний засіб. До того ж термін дії «документа» вже закінчився. Далі прибула оперативно-слідча група, яка затримала нашого громадянина, і він просидів під вартою двоє діб. Проти нього порушили кримінальну справу, а транспортний засіб забрали на штрафмайданчик. Самого водія депортували з території Євросоюзу і на певний строк заборонили в'їзд.

Порада №3. Якщо поліса немає в базі даних МТСБУ – за кордон вас не випустять

З лютого цього року змінилися правила перевірки дійсності полісів під час перетину кордону. Якщо раніше прикордонники перевіряли тільки наявність страхового сертифіката і відсутність у ньому ознак підробки і фальсифікації, то віднедавна цей процес став автоматизованим і перевірка здійснюється через запит до бази даних МТСБУ. Інформація, наявна в базі даних, має збігатися з даними полісу водія. У випадку, якщо в базі даних відсутня інформація про чинний страховому договорі – прикордонники не пропускають авто до його укладення. Лише на окремих пунктах перетину кордону з лютого цього року більше 11 300 автомобілів були повернуті на українську територію з-за відсутності «Зеленої карти». Водіям таких авто було запропоновано укласти договір міжнародного страхування, після чого вони могли продовжити свою подорож.

Перевірки відбуваються на всіх пунктах перетину кордону і перевіряється кожне авто, що виїжджає за кордон. Якщо дані фізичного полісу і бази даних МТСБУ розрізняються і є підстави вважати договір фальшивим або фальсифікованим, прикордонники викличуть оперативно-слідчу групу і проти водія може бути порушено кримінальну справу. Так, тільки протягом перших десяти днів з моменту запровадження автоматизованої перевірки наявності «Зеленої карти» співробітники Держприкордонслужби виявили майже 20 підробок (фальсифікатів) страхових полісів, відкрито ряд кримінальних справ.

Щоб не потрапити в неприємності, перевірте дійсність поліса заздалегідь. Зробити це можна на сайті МТСБУ, ввівши дані власного авто.

Порада №4. Ознайомтеся із правилами країни, куди прямуєте

Корисно перед поїздкою ознайомитись з правилами дорожнього руху та правилами врегулювання в разі ДТП. Справа в тому, що при врегулюванні аварії, де відсутні постраждалі, в ряді країні неможливий виклик поліції. Більш того, за виклик поліції без вагомої причини в цьому випадку водії можуть бути оштрафовані. Врегулювання здійснюється шляхом укладення європротоколу. Бланк європротоколу є уніфікованим, тобто, назви полів і граф всюди однакові. Пам'ятайте, що укладати європротокол треба тією мовою, якою ви володієте. Найкраще – попросіть у свого страховика український бланк європротоколу при укладенні сертифіката «Зелена карта» і візьміть його з собою. І ні в якому разі не підписуйте документів, яких не розумієте.

Порада № 5. Не відкладайте вирішення проблеми на потім

У разі ДТП за кордоном алгоритм врегулювання залежить від того, чи був водій винуватцем аварії або потерпілим.

У будь-якому випадку необхідно надати дані свого сертифіката іншим учасникам аварії, зафіксувати обставини ДТП, взяти контакти свідків, та повідомити страховика про те, що сталася страхова подія.

Якщо ви стали винуватцем ДТП — відшкодування потерпілому буде здійснюватися згідно з умовами системи «Зелена карта», тобто його оплатить Національне Бюро потерпілого, а потім виставить рахунок для компенсації до української страхової компанії, з якою у вас укладений договір «Зеленої карти».

У разі, якщо ви стали потерпілим – вам необхідно буде звернутися в страхову компанію винуватця ДТП. Зверніть увагу, що не всі страховики мають розгалужену мережу офісів, але багато з них приймають документи поштою або навіть в електронному вигляді.

Якщо поліса страхування у винуватця не було, слід звернутися в бюро «Зелена карта» тієї країни, в якій зареєстровано авто винуватця ДТП. Список національних бюро є на сайті МТСБУ.

Нові технології в страхуванні життя

Технології в страхуванні

Цифровізація поступово завойовує страховий ринок. Все більше страхових продуктів продається онлайн, розвиваються сервіси дистанційного врегулювання збитків, пропонуються нові страхові продукти. На цьому тлі дещо особняком стоїть сегмент страхування життя, локомотивом якого є накопичувальні та інвестиційні страхові продукти. Очевидно, що із-за індивідуальних запитів клієнтів і потреби в професійному консультуванні з боку страховика це не ті види страхування, які успішно просуватися дистанційно, за онлайнових каналах. Однак інноваційні технології в сфері страхування – InsurTech – дають можливість і в цьому сегменті реалізовувати різні рішення, які дозволяють самій компанії і її агентам більш ефективно просувати «життя», а для клієнтів робити цю послугу більш зрозумілою, зручною і персоналізованою. Почнемо з того, що цифровізація дозволяє спростити комунікацію з клієнтом під час терміну дії поліса, оперативно реагувати на виникаючі у нього питання…

ДОКЛАДНІШЕ

КАСКО: махінації з договорами

КАСКО: махінації

Нерідко зустрічаються ситуації, коли від страхової компанії, з якою укладений договір по КАСКО, намагаються отримати виплату незаконним шляхом. Розглянемо випадки, які трапляються найчастіше. ТОП-5 незаконних методів збагачення на КАСКО Недобросовісні страхувальники вигадують багато різних способів перехитрити страхову компанію і незаконно збагатитись. Але на кожен метод махінації у страховика є своя протидія. Страхування автомобіля-двійника Цей метод шахраї використовують, коли на момент страхування автомобіль уже пошкоджений. Тоді вони знаходять авто тієї ж марки та кольору та приходять його страхувати з документами пошкодженого авто в надії, що номер кузова та шасі перевіряти не будуть. Проте при укладанні договору КАСКО працівник страхової компанії зобов’язаний звірити дані автомобіля, записані в…

ДОКЛАДНІШЕ

Порядок дій водія у випадку ДТП за межами України

Порядок дій водія при ДТП поза Україною

1. Зупинити автомобіль і залишатися на місці ДТП. Ні в якому разі не змінювати положення транспортного засобу. 2. Обов’язково викликати поліцію. Отримати копію протоколу або будь-якого іншого документа, який встановлює провину, визначає учасників та обставини ДТП (бажано зробити фотографії чи відео зйомку транспортних засобів учасників ДТП з різних ракурсів та інших предметів, які причетні до аварії). Якщо ж ніхто з учасників ДТП не володіє мовою тієї країни, де трапилася аварія, тоді слід зателефонувати в Моторне Бюро (організація, створена для контролю діяльності страховиків) тієї країни, де трапилася пригода…

ДОКЛАДНІШЕ

Популярні публікації

Страхування фінансових ризиків

Історія страхування: Середньовічна епоха (Середньовіччя)

Основні поради щодо водіння влітку

Чи слід страхувати вантаж, якщо відповідальність застрахована?

Чому не виходить страхувати від хакерських атак і технічних збоїв?