Чи слід страхувати вантаж, якщо відповідальність перевізника/експедитора застрахована?

Чи страхувати вантаж

Усі транспортні операції, пов'язані зі здійсненням вантажоперевезень, нерозривно пов'язані з пошкодженням, загибеллю або втратою вантажу внаслідок різних обставин. У цивілізованому світі транспортування вантажів без страховки практично неможливе, тому більша частина компаній обирає оплату невеликої страхової премії порівняно з реальною вартістю вантажу, щоб у разі виникнення проблем із вантажем розв'язати їх за рахунок страховки.

Досить часто можна почути хибне судження від вантажовласників про те, що якщо відповідальність перевізника застрахована, то в разі незбережної доставки вантажу - вантажовласник отримає відшкодування в будь-якому разі, і відповідно може виникнути питання - чи слід додатково страхувати свій вантаж?

Ця ситуація сьогодні вельми актуальна для багатьох вантажовласників, які бажають заощадити на страхуванні. Тому, хотілося б більш детально розібрати це питання.

  • Насправді це абсолютно різні види страхування, з різними об'єктами та умовами: у страхуванні вантажів захищаються інтереси вантажовласника; під страхуванням відповідальності перевізника/експедитора за збереження вантажу розуміється покриття ризиків, пов'язаних із виконанням своїх контрактних зобов'язань перед клієнтом.
  • Слід зазначити, що перевізник/експедитор буде зобов'язаний відшкодувати збитки тільки в тих випадках, коли настає його відповідальність. Зокрема, він звільняється від відповідальності за втрату або пошкодження вантажу, а також за прострочення в доставці вантажу, якщо вони сталися не з його вини, або обставин, наслідкам яких перевізник не міг запобігти. А це означає, що за загибель вантажу, спричинену стихійними лихами та форс-мажорними обставинами, перевізник, згідно із законодавством, у переважній більшості випадків не несе відповідальності взагалі, а відшкодування за шкоду внаслідок ДТП, розкрадання вантажу тощо відбувається тільки за доведеної (найчастіше в судовому порядку) відповідальності перевізника/експедитора. Під час морських перевезень, Гаазькими правилами обумовлюються 17 ситуацій, в яких судновласник не несе відповідальності за вантаж перед вантажовласником. Це означає неможливість у певних ситуаціях пред'явити претензії щодо відшкодування збитків судновласнику. При цьому, найчастіше отримання відшкодування від перевізника пов'язане з труднощами і втратою часу.
  • Необхідно згадати про обмеження ліміту відповідальності перевізника. Наприклад, під час міжнародних автоперевезень відповідальність перевізників обмежена міжнародною транспортною конвенцією (КДПВ\CMR), відповідно до якої ліміт відповідальності обмежений сумою, що дорівнює 8,33 SDR/СПЗ за брутто-вагу 1 кг вантажу. Під час морських перевезень згідно з Гаазькими Правилами і COGSA (Carriage of Goods by Sea Act) відповідальність судновласника становить не більше USD 500 за одиницю. Тобто, цього ліміту може і не вистачити на покриття збитку вантажу.
  • Можна також додати, що в більшості випадків, перевізник звільняється від відповідальності за пошкодження або втрату вантажу, якщо це було пов'язано з навантаженням, укладанням, розвантаженням або обробкою вантажу відправником або одержувачем. Страхування вантажів ці ризики покривають.
  • Також, на відміну від страхування відповідальності перевізника/експедитора, страхування вантажу дає змогу забезпечити захист від фінансових претензій, які можуть бути висунуті проти власника вантажу під час морських перевезень, у разі декларованої Загальної Аварії, навіть у тих випадках, коли самому вантажу шкоди не завдано.

Підсумовуючи все вищесказане, напрошується висновок, що тільки страхування вантажів дає максимальне покриття ризиків шкоди вантажу при його перевезенні, а страхування відповідальності перевізника або експедитора, слід розглядати як додаткову гарантію їх платоспроможності перед власником вантажу.

Загальна Аварія - це збитки, понесені внаслідок здійснених навмисно і розумно надзвичайних витрат і пожертвувань для порятунку від загальної небезпеки судна, фрахту і вантажів, що перевозяться. Ці збитки розподіляються між судновласником, вантажовласниками, незалежно від того, чий саме вантаж був пожертвуваний.

5 порад автотуристам (Зелена карта)

5 порад автотуристам

Для того щоб поїздка на авто за кордон пройшла без неприємних сюрпризів, врахуйте 5 порад від гендиректора МТСБУ Володимира Шевченка про те, як працює міжнародна система страхування відповідальності автовласника за кордоном «Зелена карта». Порада №1. Підготовка – половина справи Коли плануєте їхати за кордон на авто, подбайте не тільки про підготовку власних документів, неодмінно заздалегідь перевірте, чи зможете ви перетнути кордон. Одним з обов'язкових умов перетину кордону для автовласника є наявність чинного сертифіката «Зелена картка». Купити його краще в офісах страховиків-повних членів МТСБУ, що мають відповідну ліцензію, а не розраховувати на можливість оформлення договору безпосередньо на кордоні. Сьогодні право укладати такі договори мають 10 страховиків. Важливо: поліс «Зелена карта» укладається в паперовому вигляді, електронної версії полісу поки не існує. Порада №2. Краще переплатити, ніж отримати штраф Існує дві категорії…

ДОКЛАДНІШЕ

Нові технології в страхуванні життя

Технології в страхуванні

Цифровізація поступово завойовує страховий ринок. Все більше страхових продуктів продається онлайн, розвиваються сервіси дистанційного врегулювання збитків, пропонуються нові страхові продукти. На цьому тлі дещо особняком стоїть сегмент страхування життя, локомотивом якого є накопичувальні та інвестиційні страхові продукти. Очевидно, що із-за індивідуальних запитів клієнтів і потреби в професійному консультуванні з боку страховика це не ті види страхування, які успішно просуватися дистанційно, за онлайнових каналах. Однак інноваційні технології в сфері страхування – InsurTech – дають можливість і в цьому сегменті реалізовувати різні рішення, які дозволяють самій компанії і її агентам більш ефективно просувати «життя», а для клієнтів робити цю послугу більш зрозумілою, зручною і персоналізованою

ДОКЛАДНІШЕ

КАСКО: махінації з договорами

КАСКО: махінації

Нерідко зустрічаються ситуації, коли від страхової компанії, з якою укладений договір по КАСКО, намагаються отримати виплату незаконним шляхом. Розглянемо випадки, які трапляються найчастіше. ТОП-5 незаконних методів збагачення на КАСКО Недобросовісні страхувальники вигадують багато різних способів перехитрити страхову компанію і незаконно збагатитись. Але на кожен метод махінації у страховика є своя протидія. Страхування автомобіля-двійника Цей метод шахраї використовують, коли на момент страхування автомобіль уже пошкоджений. Тоді вони знаходять авто тієї ж марки та кольору та приходять його страхувати з документами пошкодженого авто в надії, що номер кузова…

ДОКЛАДНІШЕ

Популярні публікації

Страхування фінансових ризиків

Історія страхування: Середньовічна епоха (Середньовіччя)

Основні поради щодо водіння влітку

Чому не виходить страхувати від хакерських атак і технічних збоїв?