Корисні поради про страхування ОСЦПВ для автолюбителів

Поради про страхування ОСЦПВ

ОСЦПВ — це обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ТЗ). Даний вид страхування є обов'язковим для автомобілістів. Можливість не купувати страховку ОСЦПВ мають тільки інваліди 1-ї групи, інваліди війни та учасники бойових дій. Відшкодування збитків по ДТП, винуватцями яких є зазначені особи, лягає на МТСБУ (Моторно-транспортне страхове бюро України).

Як визначається вартість полісів ОСЦПВ?

Всі страховки ОСЦПВ в Україні розділені на 6 зон, які відрізняються за вартістю.

Одна, найперша і найдорожча зона, виділена спеціально для столиці України. Друга зона, яку створили спеціально для міст, які територіально розташовані недалеко від Києва та деяких інших міст. Це такі міста як Бориспіль, Боярка, Бровари, Буча, Васильків, Вишгород, Вишневе, Ірпінь, Обухів, Днепр, Львів, Одеса, Харків. Логіка в тому, що автомобілі, зареєстровані у цих населених пунктах, швидше за все, часто їздять і по самому місту Києву. Тому дана друга зона буде дорожчою, ніж зона для міст з такою ж кількістю населення, яке перебуває в інших областях.

Третя зона призначена для жителів міст Донецьк, Запоріжжя та Кривій Ріг. Природно, що ціна страхового поліса ОСЦПВ для населення цієї зони дешевша, ніж для жителів Києва.

До четвертої зони відносяться міста передбачені в Переліку-розподілу міст України по зонам. Прикладом міст із зони № 4 є Вінниця, Житомир, Кропивницький, Суми та інші.

Логічно, що п'ята зона дешевше згаданих вище. Це населені пункти України, що не входять до переліку населених пунктів в попередніх зонах.

До останньої - шостої зони, належать транспортні засоби зареєстровані в інших країнах.

Логіка градації цих зон і прив'язаних до них цін в тому, що чим більша ймовірність настання страхової події, тим дорожче страховка. Також, у великих містах частіше зустрічаються більш дорогі автомобілі, що істотно впливає на збитковість по ОСЦПВ.

У свою чергу самі транспортні засоби поділяються на 13 типів, що відрізняються за вартістю страхового поліса ОСЦПВ.

Два типи визначено для мотоциклів і моторолерів. Якщо об'єм двигуна мотоцикла до 300 см3 (включно) — це тип А1. Якщо обсяг більший — тип А2. Тип А2 дорожче першого варіанту на 100%.

Для легкових автомобілів виділено 5 типів: 4 - в залежності від об'єму двигуна: В1 — найдешевший для автомобілів з об'ємом двигуна до 1600 см3 включно; В2 — для автомобілів з об'ємом від 1601 см3 до 2000 см3 включно; В3 — об'єм від 2001 см3 до 3000 см3 включно і найдорожчий тип, який дорожчий ніж тип В1 майже в два рази, встановлено для автомобілів з об'ємом двигуна більше 3000 см3. Його назва, відповідно, В4. П'ятий тип В5 передбачено для електромобілів (винятково з силовим електродвигуном, крім гібридних авто).

Вантажні автомобілі ділять тільки на 2 типи залежно від вантажопідйомності: С1 — якщо вантажопідйомність до 2-х тонн (включно) і С2 — якщо вантажопідйомність понад 2 тонни. Само собою зрозуміло, що тип С2 дорожчий типу С1. Різниця — близько 10%.

Ще 2 типу відведено автобусам: D1 — якщо кількість пасажирів не перевищує 20 осіб, D2 — якщо автобус може перевозити понад 20 осіб. Різниця у вартості між цими двома типами близько 20%. А взагалі — поліси ОСЦПВ для автобусів є найдорожчими. Поліс ОСЦПВ для найменшого автобуса буде коштувати дорожче, ніж поліс ОСЦПВ для найбільшої вантажівки або легкового авто з максимальним об'ємом двигуна.

Обов'язкове страхування - ОСЦПВ

Що стосується найдешевших типів ОСЦПВ, то такими будуть поліси для причепів до вантажних авто (це тип Е) і поліси для причепів до легкових автомобілів (тип F). Базова ціна поліса ОСЦПВ для причепа до легкового авто з київською реєстрацією для юридичної особи складає 405 грн. Для прикладу, вартість поліса ОСЦПВ для вантажного автомобіля з вантажопідйомністю понад 2 тонни, який теж зареєстрований у Києві, буде дорівнювати 2710 грн.

Варто відзначити, що деякі категорії громадян, крім тих, які звільняються від обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності, мають право на спеціальні знижки. Так, наприклад, учасники війни, інваліди 2-ї групи, постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи та пенсіонери можуть купити поліс ОСЦПВ за половину ціни. Однак, цим правилом можна скористатися тільки в тому випадку, якщо люди із зазначених вище категорій, самі керують власним транспортним засобом. Якщо припустити, що за кермо їх авто може сісти ще хтось — прийдеться купити поліс ОСЦПВ за повну вартість.

Окрім знижок, передбачених законодавством України, існує ряд додаткових знижок, які страховики мають право застосовувати до певних категорій страхувальників.

Наступний варіант зниження вартості поліса ОСЦПВ — це беззбиткове водіння, або, так званий, бонус-малус. Кожен страхувальник має право отримати 1% знижки за кожен рік безаварійної їзди. Максимальна знижка по бонус-малус — 10%.

Крім того, існує відмінність у вартості поліса ОСЦПВ для юридичних і фізичних осіб. Однак, ця різниця настільки незначна, що недоцільно навіть розглядати варіанти її розрахунку.

Що таке ліміти відповідальності по ОСЦПВ?

Що стосується лімітів відповідальності по ОСЦПВ, то на сьогоднішній день вони складають 130 тис. грн. по майну і 260 тис. грн. по життю і здоров'ю. Цих сум не завжди вистачає для покриття збитку потерпілим внаслідок ДТП. Левова частка транспортних засобів на дорогах України — це імпортні авто. Всі замінні деталі на такі автомобілі, як правило, імпортуються, а значить, оплачуються у валюті.

Розумний вихід із становища — купівля полісу добровільного страхування цивільної відповідальності. Іншими словами — це збільшення лімітів відповідальності за ОСЦПВ. Коштують такі договори недорого і вважаються просто необхідними в поточній ситуації.

До вибору страхового партнера по ОСЦПВ варто підходити дуже ретельно. У нинішніх умовах часто зустрічаються ситуації, коли Вам пропонують купити поліс за половину ціни, а то і дешевше, причому незрозуміло за які заслуги. Імовірність того, що «демпінгуюча» страхова компанія здійснить виплату по ОСАГО вчасно і в повному обсязі — дуже невелика. Куди більша вірогідність того, що виплати не буде взагалі.

Повертаючись до питання визначення зони - вона визначається місцем реєстрації (проживання) власника ТЗ (фізичної особи) або місцезнаходження юридичної особи відповідно до документа про реєстрацію ТЗ.

Дивиться також:

Поради щодо страхування подорожей | Довідники зі страхування

Поради при страхуванні подорожей

Страхування подорожей може мінімізувати значні фінансові ризики подорожей: нещасні випадки, хвороби, пропущені рейси, скасовані тури, загублений багаж, крадіжки, тероризм, банкрутства туристичної компанії, аварійна евакуація та повернення тіла додому, якщо ти загинеш. Потенційна втрата кожного мандрівника варіюється в залежності від того, яка частина вашої поїздки передплачена, можливість повернення придбаного квитка, стан здоров'я, вартість багажу, куди ви подорожуєте, фінансове здоров'я вашої туристичної компанії та авіакомпанія та яке покриття ви вже маєте (через медичне страхування чи кредитну карту тощо). Чи потрібно мені страхування подорожей? Розглядаючи запропоноване страхування, необхідно добре знати, що воно робить та не покриває. Для деяких мандрівників, страхування - це гарна угода, для інших - це не так. Що вам знадобиться? Наскільки ви готові ризикувати? Скільки коштує душевний спокій? Враховуйте ці міркування, зрозумійте…

ДОКЛАДНІШЕ

Чому не виходить страхувати від хакерських атак і технічних збоїв?

Страхувати кіберризики

Втрати від хакерських атак і технічних збоїв вже перевищують збиток від природних катастроф. Фінансові втрати від урагану "Катріна" склали $120 млрд – еквівалентні витрати в найближчі 10 років компанії і держави можуть понести від масштабної кібератаки, вважають експерти страхового ринку lloyd's. Ці дані підтверджуються барометром ризиків Allianz, який оцінив збиток від буйства природи за минулі 10 років в $208 млрд, а від хакерських атак тільки за 2018 рік – $600 млрд. Проте, захист від катастроф вже давно включається в угоди і договори страхування по всьому світу, а страховка від хакерських атак все ще залишається terra incognita для багатьох представників бізнесу. При вивченні питання одні страховики стикаються з неготовністю компаній допускати їх до оцінки…

ДОКЛАДНІШЕ

Чи слід страхувати вантаж, якщо відповідальність застрахована?

Страховать ли груз

Все транспортные операции, связанные с осуществлением грузоперевозок неразрывно связаны с повреждением, гибелью или утратой груза в результате различных обстоятельств. В цивилизованном мире транспортировка грузов без страховки практически невозможна, поэтому большая часть компаний выбирает оплату небольшой страховой премии по сравнению с реальной стоимостью груза, чтобы в случае возникновения проблем с грузом решить их за счет страховки. Довольно часто можно услышать неверное суждение от грузовладельцев о том, что если ответственность перевозчика застрахована, то при несохранной доставке груза…

ДОКЛАДНІШЕ

Популярні дописи з цього блогу

Страхування цивільної відповідальності власників наземного транспорту

Страхування здоров'я на випадок хвороби | Характеристика та ознаки

Заощаджуємо: Комплексне страхування житла та автострахування

Страхування виданих гарантій (порук) та прийнятих гарантій

Страхування сільськогосподарської продукції | Довідники зі страхування